הבנות המיוחדות בלי מסגרת, ההורים הפגינו מול רה"ע

אבי יעקב No Comments on הבנות המיוחדות בלי מסגרת, ההורים הפגינו מול רה"ע

מקומם: עיריית בית שמש פעלה לסגירת גני ילדים חינוך מיוחד לבנות עם צרכים מיוחדים בגילי 3-6. המשמעות: מהבוקר עשרות ילדים יישארו בבית. ההורים מיואשים "בא לי לבכות, הורסים את החיים של הילדה שלי". ההורים הפגינו מול לשכת ראש העיר. רמ"ט ראש העיר נתי גבאי אמר להורים: "לצערי יש מי שביקש להשתמש בכם ההורים על גבי הילדים היקרים כדי לחפות על התרשלות"

עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עיריית בית שמש בהובלת ראש העיר עליזה בלוך פעלה לסגירת ארבעה גני חינוך מיוחד בעיר לילדות עם צרכים מיוחדים בגילי 3-6 הלומדות במוסדות של עמותת "סולם".

הסיפור התגלגל לפתחו של בית המשפט כבר לפני שבועות אחדים אלא שהעירייה התעקשה ודרשה בבית המשפט לסגור את המבנה ולא דאגה למקום חלופי אחר, כעת כאמור הילדות יישארו בבית ללא מסגרת חינוכית. אנשי מקצוע מהתחום אומרים כי ילדים עם צרכים מיוחדים שנותרים בבית או חווים שינויים פתאומיים עלולים לחוות חרדות, ירידה חדה במצב הרוח, להגיע לרגרסיות קשות ובעיות התנהגות חמורות

היום בבוקר, הורים רבים הגיעו למחות עשרות הורים ללשכת ראש העיר בית שמש עליזה בלוך. רמ"ט ראש העיר נתי גבאי ומנהלת המחלקה לחינוך מיוחד אסתי מזור פגשו אותם כאשר אסתי מזור, מנהלת מחלקת חינוך מיוחד, הסבירה להורים את החלופות הקיימות. מזור הציגה כי ניתן למצוא מקום חלופי איכותי שלא תחת צו פינוי בבית משפט או לחילופין קליטה מיטבית ברשת אחרת.

רמ"ט ראש העיר נתי גבאי לנציגות ההורים: "לצערי יש מי שביקש להשתמש בכם ההורים על גבי הילדים היקרים כדי לחפות על התרשלות. העירייה אפשרה 2 אורכות לעמותת סולם למצוא חלופות והיה מי שבחר שלא למצוא חלופות. עמותת סולם עתידה לקבל בניין בעוד כמה חודשים מבנה עירוני."

בעירייה אמרו לעמותה כי הם ידאגו לילדות ויפזרו אותן במוסדות חינוך אחרים בעיר, אלא שהפתרון הזה הוא פתרון מגוחך ומקומם "ילדים הם לא שק חבטות- לא שייך 'לחלק' ילדי חינוך מיוחד למוסדות אחרים באמצע שנה, אין מוסדות ואנשי טיפול מתאימים והנזק הטיפולי והרגשי לילדות עצום, וכן אנחנו ההורים בחרנו ורוצים את השירות המקצועי של סולם שנותן את הטיפול הכי מקצועי,זו העמותה שמשקיעה בעיר הכי הרבה בילדים ובאנשי מקצוע מיומנים שמובילים תהליכי טיפול מדהימים, "אנחנו מבקשים מראש העיר לאפשר להישאר במבנה עד לסוף השנה" אומרים גורמים בעמותה והעיריה לא מסכימה.

ההורים כעת נאבקים בעירייה, אחת האימהות סיפרה "אטימות, אין מילה אחרת. הילדה שלי כל כך התקדמה בגן "סולם" ועכשיו כל ההתקדמות הזו הולכת לפח, זה מקומם ומכעיס. אני מדברת עם הורים אחרים וכולנו בוכים, איך אפשר להתעמר ככה בילדים. בלשכת ראש העיר צעקו על ההורים, והתייחסו בזלזול גדול".

תגובת עיריית בית שמש: ראש העיר רואה חשיבות והעירייה בונה מבנה למוסד סולם שאמור להמסר בספטמבר. על פי החלטת בית המשפט סולם היו צריכים לפנות את הדירה ברחוב סיני. הם קיבלו ארכה ולצערנו לא מצאו מקום חלופי. התקיימו פגישות בעניין בלשכת ראש העיר ולמרות זאת לא מצאה העמותה פתרון. החלופות שהעמותה העלתה לא היו ישימות. העירייה הציע פתרון זמני של מתן מענה לילדים במוסדות שונים. העמותה אמרה שהדבר לא אפשרי. ראש העיר הנחתה את מנהל חינוך שלא יוותר ילד ללא מסגרת ומענה טיפולי מיטבי.



0 תגובות